Jaroslav Huleš se narodil v jihočeských Čimelicích nedaleko Písku v roce 1974 a byl prvním českým závodníkem od doby Františka Šťastného, který se dostal až do mistrovství světa a po 17 letech získal pro svou zemi body. Byl nadšeným závodníkem, který byl ochotný závodů obětovat prostě všechno. Jeho motocyklové začátky jsou spojené s motokrosem, ale potom přešel na silniční motocykly a začal jezdit v mistrovství republiky. Ve své 4. sezoně v roce 1992 se poprvé stal mistrem republiky ve třídě 125cc a zopakoval to ještě třikrát. V roce 1992 začal jezdit také v mistrovství Evropy, kde jeho nejlepším výsledkem bylo celkově čtvrté místo. Jen tak pro zajímavost – v závodě mistrovství Evropy roku 1995 v Brně a také při závodě v Mostě dokázal Huleš porazit Valentina Rossiho. V roce 1996 jezdil v týmu Pileri – Honda (23.), 1997 to byl tým LB Racing – Honda (21.), 1998 UGP 3000 – Honda (20.). V roce 2000 jezdil na továrním motocyklu Italjet Moto – Sempruci (19.). Tento motocykl ovšem nebyl konkurenceschopný a Huleš neměl šanci na něm dosáhnout nějakých lepších výsledků.
V roce 2000 dostal nabídku testovat motocykl Modenas 500cc pro Kennyho Robertse, ale tým mu tuto činnost nepovolil. Huleš se rozhodnutí týmu podvolil, protože chtěl u týmu zůstat i na další rok, ale nakonec sezonu s týmem Itlajet ani neukončil a po neúspěšném závodě v Brazilii se s ním rozešel a v posledních dvou závodech vůbec nestartoval. Sezona 2001 (Matteoni – Bossini Fontana Honda) byla jeho nejlepší sezonou, skončil celkově na 15. místě. V sezoně 2002 začal na tovární Aprilii 125cc, ale pak přešel do třídy 250cc na Yamahu (Dark Dog Yamaha Kurz) a ve své poslední sezoně jezdil opět na Hondě (Elit Grand Prix / Darth Dog Molenaar Honda). Ve třídě 250cc ale nebyl příliš úspěšný (24. a 25. místo) a plánoval znovu přejít do třídy 125cc. Pro sezonu 2004 měl sjednanou smlouvu s Danielem Eppem v týmu Elit ve třídě 125cc. Tým, který původně jezdil ve třídě 250cc, se rozhodl ve čtvrtlitrech skončit a věnovat se nejnižší kubatuře. Jezdci tohoto týmu měl být Jaroslav Huleš a Švýcar Thomas Lüthi. Na start na novém motocyklu se Huleš velmi těšil. "Velmi se těším na návrat do třídy 125, kde podle mého názoru o úspěchu rozhodují především jezdecké kvality. Jsem také rád, že budu mít konkurenceschopný motocykl Honda, který v letošní sezoně funguje na jedničku," citoval Huleše tým Elit na své internetové stránce. "Věřím, že s Thomasem budeme předvádět kvalitní výkony a také týmová spolupráce dvou jezdců v jedné kubatuře může být pro zlepšování výkonů velmi prospěšná," dodal.
Tým na své webové stránce uvedl, že by oba jezdci měli mít k dispozici špičkové stroje. "Letošní sezona nám ukázala, že jsme schopni ve třídě 125 soupeřit s absolutní světovou špičkou a svádět boje nejen o bodovaná umístění, ale dokonce i o stupně vítězů. Cílem týmu je úspěch a ten je po zvážení technických, ale také finančních možností mnohem reálnější v kubatuře 125," vysvětlil změnu majitel týmu Daniel Epp. Podle něj se pro čtvrtlitry stáj rozhodla proto, aby umožnila Hulešovu předchůdci Smržovi prosadit se v mistrovství světa. "Jeho fyzické parametry byly pro stopětadvacítky nevyhovující. Fyzické parametry současných týmových jezdců jsou naopak pro třídu 125 vhodné," dodal. Huleš měl konečně jezdit na továrním motocyklu a měly skončit jeho trvalé problémy s poruchovými motocykly, které nebyly dostatečně konkurenceschopné. Ale nakonec bylo všechno jinak. FIM (Mezinárodní motocyklová federace) rozhodla, že nejnižší třída mistrovství světa bude od roku 2004 vyhrazena juniorům a Hulešovi start zakázala. Tuto nepříjemnou zprávu mu opět sdělil Daniel Epp. „Je to naprostý šok. Na tu zprávu nejsem schopen nijak reagovat,“ řekl zklamaný závodník, který se s novou skutečností jen velmi těžko dokázal vyrovnat.
Jarda Huleš byl nucen hledat jinou možnost závodění. Jednal o mistrovství Německa ve třídě Superbike, ale potom podepsal smlouvu s rakouským týmem WRT Honda Austria pro vytrvalostní mistrovství světa (endurance). Nakonec nevyšlo ani to. Při pádu v Brně se nepříjemně zranil. Původní diagnóza zněla vykloubené rameno, ale při bližším vyšetření se zjistilo, že se mu odtrhla klíční kost od lopatky a že má přetržené vazy v rameni, a tak musel na operaci a vytrvalostního závodu se nemohl zúčastnit. V den svých 30. narozenin se Jarda Huleš pokusil o sebevraždu. Když ho našli, ještě žil, ale přes veškeré pokusy o záchranu o několik dní později zemřel. O příčinách jeho sebevraždy se můžeme jen dohadovat. Bývalý Hulešův manažer Dušan Petr, který ho přivedl k titulu mistra republiky, řekl, že byl Huleš psychicky labilní. Přičítal událost rodinným problémům, ale jeho otec popíral, že by nějaké vážné problémy existovaly. Na památku tohoto českého závodníka, kterého v životě hodně pronásledovala smůla, se konal na Autodromu v Brně v září 2007 Memoriál Jaroslava Huleše – mistrovství ČR silničních motocyklů a Alpe Adria Cup.
zdroj: www.f1sports.cz, iDNES, tiscali.cz, smaiiangei.sblog.cz, Xstream.cz, heronracing.cz, motosport.cz
1990-1993 Jarda v mistrovství republiky. Po svém dalším vítězství v MČR už chce konečně prozrazit i do Evropy ! Ale kde na to vzít peníze… Hulešovi zastavují svůj majetek, dům a shánějí sponzory. Americká vlajka za stupni vítězů neznamená snad to, že by Jarda emigroval, ale jeho současného hlavního sponzora - "ameriky" REAL, které mu na pokrytí rozpočtu nedaly sice ani korunu, ale kamión cigaret, který si musel prodat...
1994-1995 Jarda se výrazně prosazuje v mistrovství Evropy a získává svá 4 vítězství v závodě ME. Při brněnském závodě který se jel jako součást MS při GP Brno 1995 slavně a s velkým náskokem poráží Valentina Rossiho, itala Cechinella, francouze Petita a jiné později slavné soupeře...
1996. Konečně v MS ! Team Pileri. Šéf Paolo Pileri:"Motocyklové závody jsou mým jediným životem. Mezi stovkami jezdců mne v poslední době zaujal jeden obrovský talent. Český závodník Huleš. Chtěl jsem ho získat za každou cenu. Huleš je talentovaný, ovšem v mistrovství světa je bezejmeným jezdcem.Těžko se proto pro něj shánějí peníze"
1997 - Team Bodelier (17 bodů Honda)
1998 - Team UGT 3000 (25 bodů Honda) Jarda Huleš se pod Charouzovými křídly stal stejně jako např.Max Biaggi a předtím Eddie Lawson a Wayne Rainey "MARLBOROMANEM"!
1999 - 2000. Italjet. Na rok do ME a pak zase zpět do MS. Po rozchodu s Charouzem, který se shlédl ve Formuli 1 a začal chystat projekt 1.východoevropan v F1 s Engem, začali Jardovi opět trable. Po zkušeném jezdci, ale sáhla začínající továrnička na skútry Italjet a Jarda se jim odvděčil celkově 4.místem a dotáhl je do MS, kde rok na to získal celkově 26.bodů a obsadil 19.místo. Na konci sezóny Jarda stáj opustil, odešel k Aprilii a hned ve svém úvodním závodě na tomto stroji v Austrálii získal skvělé 8.místo! U Italjetu jej nahradili "slavní" italové Scalvini a Perugini, kteří si už ovšem ani neškrtli a na Jardovi úspěchy může tento tým jen vzpomínat... Nyní již italský tým v MS nefiguruje. Svým výkonem z Austrálie tak jasně dokázal své kvality a řekl si tak o angažmá v některém lepším týmu. V zimě se dohodl s italským ladičem Metteonim.
2001 - Matteoni Racing 15. místo (62 bodů - Honda) Jak se nakonec ukázalo nejúspěšnější Jardova, ale i zásluhou Kuby Smrže, po dlouhé době a asi i na dlouhou dobu, nejúspěšnější sezona pro českou silnici ! Vše však nasvědčovalo tomu, že přijdou ještě úspěšnější… Z tisku: Češi stále "drzejší" - Jaroslav Huleš šestým a Jakub Smrž devátým místem při VC Německa na Sachsenringu předvedli, že mají nejen na světovou desítku, ale že dokáží držet krok i s absolutní špičkou. O tom hovoří jejich časový odstup od vítězného Sanny. Huleš ztrácel v cíli 2,2 s, Smrž pak 6,1 sekundy! Oba naši oslnili Brno! Smrž šestý , Huleš tisícinky za ním sedmý. Celou Velkou cenu ČR strávili oba našinci v první desítce. Smrž startoval z pozice páté a Huleš z desáté, ale oba byli těsně po startu k vidění i na postech těsně za Huleš dokonce krátce i jako třetí.Pak se poněkud propadli a jezdili kolem sedmého až desátého místa,přičemž největší sváděli právě mezi sebou.V samém závěru v posledním kole dokonce v zatáčce u tunelu došlo málem ke kontaktu a být po nadějích obou Čechů. Nakonec to ale pro oba jezdce i fanoušky dopadlo dobře a dokonce ještě lépe, než se čekalo. V závěru totiž ještě spadl jeden z jezdců vedoucí skupinky (Sanna) a tak všichni za ním poskočili o místečko. Pro Smrže z toho byl životní úspěch a šesté místo, pro Huleše pak místo sedmé s naprosto minimálním tisícinovým rozdílem. Jarda Huleš dokonce zajel nejrychlejší kolo závodu !
2002 - CWF Matteoni Racing - nehodnocen (0 bodů - Aprilia) Velké očekávání…Jarda se stal poprvé továrním jezdcem a sice A to byl možná právě ten problém. Jardův styl sedí spíše Hondě, od Aprilie ! začátku testování má problémy se spojkou a s podvozkem. Zůstal sice u stejného týmu jako v minulé sezóně, ale Matteoni se rozešel po 15.letech s Hondou a tak Jarda i všichni mechanici si musí zvykat na zcela nový stroj ! Úvodní závod sezóny 2002 GP Japonska v Suzuce. Vše začalo dobře, Jarda skončil v prvním tréninku 4 !, ve druhém si sice trochu pohoršil a trochu poklesl a sice na 9.příčku. Start ze druhé řady je dobrý výsledek. Neděle - Od rána prší, Jarda déšť nemiluje - to všichni víme. Přesto vyhrává ranní Warm-Up a získává (možná až příliš) sebevědomí. Start skvělý, Jarda se dostává na 5.místo, je čtvrtý !, dostává se na "bednu", je druhý!!! Vedoucí Jenkner píchl pneumatikua JARDA VEDE ZÁVOD GP !!! Přestávám dýchat, tep 200 a pak v osmém kole to přichází - PÁD ! Asi určitě osudný v celé jeho kariéře a nakonec i životě… «Měl jsem zvolnit, náskok byl už dost velký» přiznává Jarda po závodě. «Trať byla velice kluzká. Když mi to poprvé ulétlo, vyjel jsem mimo trať a nabral jsem na gumy špínu. To se mi stalo osudným o chvíli později. Kolo mi uklouzlo a byl konec.Upadl jsem kvůli špinavým pneumatikám» "Byla to škoda. Cítil jsem šanci na dobrý výsledek, proto jsem jel naplno" Jarda se dostal pod obrovský psychický tlak ze strany médií, sponzorů, ale i sebe samotného! Další závod ve Welkomu padá, přivodí si vážná zranění hlavy a páteře a sezóna i veškeré naděje končí… Tisk: Předlouho čeká Česká republika na vítězství v mistrovství světa silničních motocyklů a včera se málem dočkala. Jaroslav Huleš si mohl vychutnávat slávu jako František Šťastný. Do cíle mu chybělo necelých 11 kol, když upadl z vedoucí pozice a navíc po své zbytečné chybě!!!
2003 - Yamaha Kurz Elit GP - 25. místo (10 bodů - Yamaha/Honda) V závěru sezóny 2002 přece jen přichází jiskřička naděje a Jarda se nečekaně objevuje na GP Brna před svými fanoušky! JARDA opět ŽIJE! Po solidním závodě v Brně dostává šanci i do zbytku sezóny, pravidelně boduje. Získává nakonec 11.bodů což mu zajišťuje start v GP i v příští sezóně! Jarda opustil své tradiční číslo 39 a začal jezdit se 13 ! Snad bude mít více štěstí. Sezóna, ale opět nezačala dobře, výsledky se nedostavovali a Jarda celou polovinu sezóny jen paběrkoval, což znamenalo další konec.. Nedařilo se ani Smržovi ( tito jezdci byli jako spojené nádoby - společně nahoře a společně dole ), a tak došlo k rošádě - Jarda vystřídal Kubu u Elitu. Styl jakým se zbavil Elit Smrže ledasco napovídal…Jarda po zbytek sezóny podával solidní výkony a připisoval si body. Tým se ale trápil, docházeli mu finanční prostředky pro start v obou slabších kubaturách a tak se rozhodl 250 zrušit. Jarda se měl stát jejich jezdcem ve 125-kách s tovární podporou Hondy!
Motocyklový závodník Jaroslav Huleš se v pátek 2.7. V den svých 30.narozenin pokusil o sebevraždu. Smrti sice zabránila rychlá lékařská pomoc, ale nadále je v beznadějném zdravotním stavu. Leží v písecké nemocnici a mozek je vážně poškozen nedostatkem kyslíku. Provaz si uvázal v den svých třicátin doma v jihočeských Čimelicích. Nejznámější motocyklový závodník od éry Františka Šťastného neustál sportovní a asi i osobní problémy z posledních měsíců.
Tisíc lidí dalo poslední sbohem jezdci Jaroslavu Hulešovi
Zhruba tisícovka lidí přišla dát poslední sbohem motocyklovému jezdci Jaroslavu Hulešovi, který 8. července zemřel ve věku třiceti let na následky zranění způsobených při pokusu o sebevraždu. V krematoriu v Blatné se s ním rozloučili jeho příbuzní, motorkáři, fanoušci i veřejnost. Na poslední cestu Huleše doprovázely oblíbené písně a pietní proslovy připomenuly úspěchy v motocyklovém sportu. Mezi smutečními hosty byli zástupci jeho sportovní stáje, u rakve stáli v přilbách dva chlapci z jezdcova fanklubu, na zádech měli Hulešovo oblíbené číslo 39."Dnes ho všichni přítomní doprovázíme k pomyslnému startu na trať, o které nikdo z nás neví, zda jsou tam vyhlašováni vítězové a jsou-li v tomto závodě i poražení. Tuto trať k poslednímu závodu si vybral Jarda sám. Respektujme jeho s těmito slovy a pokřikem "Jardo, vohul je!" se s Hulešem za kamarády, fanoušky a motorkáře rozloučila Romana Navarová.
Zdroj článku : www.abaja.cz